2009年7月25日星期六

不一样的一天

终于又有心情回来这个blog了
其实,是因为

今晚
我听了两个talks
一个是今年Eusoff Hall 学生主席(Allan),
一个是1986年Eusoff Hall主席(45岁,financial freedom lawyer)。
我才有这个动力将我想做的和我必须做的东西
记录下来
讲实在的,
我真的对大学的生活有少许模糊,
不知道我在大学应该做什么?
我蛮喜欢他们的分享,
因为我曾经想过他们问的问题
我曾经遗忘了我来新加坡升学的目的
那么辛苦来到新加坡。
是为了乖乖读好书,考一个傲人的成绩,光宗耀祖?
还是要做到富爸爸所说的:学习那些课业上所学不到的东西呢?
我必须,
认识更多的人,
听更多的讲座,
参与更多的活动,
最重要是,必须弄清楚我的大学目标是什么。。。
... ...
我们考上了一张文凭,
同时,我们也必须学会怎样与其他人合作
应征工作的时候,
老板不会问我考到多少个A?
作为一个刚毕业的大学生,
他只会问我,为什么我要请你?
我要为我自己写下一个答案:
Because I am used to co-operate with others during my Universe Life.
I ought to learnT the inter-personal skills as PFM need this as well.
So, I need to join more activities !
在新加坡的这几天,
我有一种很抗拒新环境的自我保护的心态
I have Joined 3orentation camps here,
other than AMCISA
(it is friendly and kindful all the ways to us, I am feeling comfort inside thr, they are chinese!)
By the time,when i was joining SDE and Eusoff hall orentation camp
The members in both were communicate with using ENGLISH !
You know, I am quite poor in this field, how come i chit-chat with them?
I am really cant drive myself to talk with them.
I know i shouldnt like this, I need to motivate myself to proceed my 1st step-out !
BUT,
I dun1 malu. I scared of them looking down on me.
I am really duno how to survive in this predicament.
I'm little bit suffer from tis.
I miss Msia, I miss my family,
And, I miss my friends.
... ...
昨天晚上,
我决定改变我的这一切。
因为她在MSN告诉了我的一番话,谢谢你!
"Dont worry about how others see you.
You must pick up things fast.
Give urself 2mths.
There are many waiting for you to seek for their help,
They are kindful.
if they are nt willing to help you,
It is not worth for being frenz with them
All the best for you, And TAKE CARE well "
I dropped my tears.
... ...
我脑海中一直出现这个问题,
但是我就是一直找借口去逃避
--我到底要不要每个星期三都去参与BWW training呢?
除了要读书、参与大学eventS、参与举办大学活动、休息
我要怎么抽出“这么2个小时的晚上时间”
去到Tanjung Pagar那么远去参与这个training呢?
--一边想着:这是一个机会给与自己参与的一个创业训练课程,
总不能看着我的大学岁月除了课业+课外活动外,就那么的流过了这个机会。
--另一边想着:你顶得顺没有哦?不然,到头来原来只是忙得一场空。
那么我就试着去尝试这个决定,先试着敢敢踏出这个第一步吧
下个星期三5/8。

11 条评论:

zenleow 说...

加油。。。。
不管多辛苦都好。。。

最重要的是
生活要开心。。。

不要盲目地追。。

wing 说...

加油叻~老板~
你可以的~
相信自己~要有自信^^

Hui Yi^^ 说...

What's BWW training?

I was thinking about my Ulife also.
Thinking whether I could survive taking 2 minors+1 language while participating in those activities....><

I'll try it one by one. =)

ivone 说...

gahyao orh!
v support you^^

Sapphirez 说...

Okies, thank you u guyz!
Lolx, Huiyi u wan take 2minors..
I think you will kee siao leh..><
Many seniors nt support us to take Minor also, bcuz its really tough for us in yr 1 and 2.
Hehe..GahYao for both you also ya..
CHLS#5th ^^

YonG KanG 说...

speaking english is not a hard job for u , man !!!
u can do it !!!
pratice makes perfect !!!
ur situation is same as mine
but now
i enjoy my college life ady
even it is busy ...
try not to be PASSIVE
n dun be SHY

just do it !^^

Sapphirez 说...

Haha..i forget adi CH student shouldnt be shy..haha
okok..^^

yile 说...

wow..
nus really full of activity lehh..
gah yao gah yao~~
fight for the future!!!

choi 说...

boss~
add oil o!
the most important is BE YORSELF
chill~^^

Hey Jess! 说...

Hey man,honestly i understand how did u feel n i know the plight u have been facing.
b4 we graduated, i rmb tat u told me tat u scared to face losing..I am same vif u,nobody likes to lose..
But if we r not courage to go through,we will dont have the chance to experience losing n smthing like 出丑n then how can we appreciate the feeling of succeed??
keep it up!!

Sapphirez 说...

Yup,要出丑的话,快快出完他咯,
不然毕业后才出丑就很惨了。。
haha..
要珍惜的话,也要赶快哦。。
哈哈